modellezok
Óra
 
Naptár
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Voting
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

//gportal.hu/portal/szakszend/image/gallery/1146718417.swf"> NAME="Src" VALUE="//gportal.hu/portal/szakszend/image/gallery/1146718417.swf"> NAME="WMode" VALUE="Window">
          pluginspage="
http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"   width="250"
height="250"   name="sw"
src="//gportal.hu/portal/szakszend/image/gallery/1146718417.swf"  
bgcolor="#6633FF" quality="high"   swLiveConnect="true"
allowScriptAccess="samedomain"  >

A hónap képe
 
Ajánlott böngésző
 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : A hátrabukfenc, azaz looping

A hátrabukfenc, azaz looping

szerző: Masznyik Gábor  2006.10.15. 11:13

A következõkben a kezdõ mûrepülõk részére összeállított program , az RCM - mûsor figuráit veszem sorra. Elsõ itt is, a hátrabukfenc. /szembe -szeles figura!!!/ Tehát: A jól beállított modell, már zsinóregyenesen repül. Helyezkedjünk a már begyakorolt röppályán úgy, hogy a 150-200 méteres szakasz közepe felé keressünk egy fix tereptárgyat. /épület, fa, stb./

A következõkben a kezdõ mûrepülõk részére összeállított program , az RCM - mûsor figuráit veszem sorra.
Elsõ itt is, a hátrabukfenc. /szembe -szeles figura!!!/
Tehát: A jól beállított modell, már zsinóregyenesen repül. Helyezkedjünk a már begyakorolt röppályán úgy, hogy a 150-200 méteres szakasz közepe felé keressünk egy fix tereptárgyat. /épület, fa, stb./

Széllel szembe- repülve, amikor a modell eléri a kiválasztott helyet, teljes gázon, a magassági kormány finom meghúzásával kényszerítsük a modellt, egy kör repülésére. A motorerõ lényeges, mert ha felfelé elfogy a sebesség, vége a dalnak. A bukfenc tetején egy kicsit ki kell engedni a magassági húzásából. A gázt pedig le kell venni félig, vagy gyors modell esetén, akár teljesen.

Amikor a bukfenc alsó szakaszához érünk, lassan vissza a gázt és nyílegyenesen tovább repülni. Eleinte mindíg csak egy bukfencet repüljünk. Az átmérõ a modell méretétõl és a motorerõtõl függõ legyen. /20-30 m. kb./
Fontos, hogy a bevitel pillanatában a szárny tökéletesen vízszintes legyen. Ha lóg, eleve kudarc!

Ha minden OK. akkor kezdõdik a beállítás.
Repüljünk ismét széllel szemben, kezdjük el a bukfencet, de a csûrõhöz a figura közben ne nyúljunk!!! Ne korrigáljunk!!!
Fontos a pontos szélirány. Repüljünk így 2 -3 loopingot és figyeljük meg, mi történik? Ha síkban maradtunk, az nagy mázli, vagy remekül beállított modell.
Ha pl. jobbról balra repültünk és a gép a 3 bukfenc alatt hozzánk közeledett, /spirál / akkor
valószínûleg a bal szárny kicsit nehezebb. Leszállni. És ha statikusan egyensúlyban is van, /mert ugye építésnél odafigyeltünk!/ akkor is tegyünk a jobb szány végébe egy kis súlyt. Jobb esetben néhány csavar is elég. Az én modelljeimnél 170 cm. fesztávú Dalotelek, 2 -3 db. M 4- es csavarral, rendszrerint megoldódott a dolog.
Ha minden az ellekezõ irányban játszódik le, akkor természetesen a bal szárny végébe kell a súly.

Újra felszállás és bukfencek elengedett csûrõvel. Ha nem javult eleget, esetleg ellenkezõ irányba tér el, akkor újabb igazítás, mert ennek síkban kell maradnia!

Ha rendben, akkor jöhet a menetközbeni korrekció. Erre akkor van szükség, ha gyengébb motorerõ, szélirányváltozás, vagy vezetési hiba okozza a síktól való eltérést.

A bukfenc felsõ és alsó részén egyaránt csûrõvel vagy oldalkormánnyal kell igazítani, az eltérés jellegétõl függõen. Ha lóg a szárny valamerre, akkor csûrõ, ha irányeltérést észlelünk, akkor oldalkormány. Vannak akik mindent csûrõvel akarnak megoldani. Közlöm, hogy nem lehet. Meg kell tanulni az oldalkormány kezelését is.
A bukfenc felszálló és leszálló ágán, sokszor a szél okoz eltéréseket ezt legtöbb esetben oldalkormánnyal kell korrigálni.
Meg kell még említeni azt is, hogy a modell teljes gázon, vízszintes repülésre van trimmelve, gyengébb motor esetén a felhúzóágon lelassul a gép és a nyomatékviszonyok is megváltoznak. Ezt nem illik állandó utántrimmeléssel megoldani.

Vezetni kell a modellt.

Törekedni kell a bõven elég motorerõre és sok gyakorlással, a korrekciók rögzítésére. Sport szaknyelven ezt úgy nevezik, hogy a DINAMIKUS-SZTEREOTIP kialakítása.

Mégegyszer és nem utoljára hangsúlyozom,hogy mindkét irányban tessék gyakorolni. Persze, ha szél van, akkor csak széllel szemben. Másik alkalommal majd máshonnan fúj. Szélcsendben azonban lehet oda-vissza repkedni.

Nagyon ügyeljünk arra, hogy ne szilvamag legyen a bukfencbõl. Ez akkor következik be, ha a tetejét nem engedjük ki rendesen.

Az biztos, hogy jó szem kell hozzá. Ha megtanulunk szép loopingot repülni, az igen sok figura alapjául szolgál a jövõben.!

Itt írom le ismét, hogy aki RF-G-2 szimulátorral rendelkezik, annak emailban elküldöm a szóbanforgó figurát. Ha a kapott file-t.
bemásolja a recordings könyvtárba, majd a lejátszáskor kihelyezi a rádió képét a monitorra, akkor végig követheti a megközelítõleg jó
végrehajtást. Email címem: mabor@rcmodell.hu

Író:   Forrás: www.rcmodell.hu

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Társalgó
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkgyüjtemény
 
Számláló
Indulás: 2006-06-20
 
TRY.HU

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG